Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601170723225

Al-Quran Pelangi Muslimah A5 - BLUE(Z11)

HARGA: RM45.00 - RM40.50

Berat | 0.870kg
  • Kuantiti: 4
  • Produk SKU: 9789834334314
Qty
Penghantaran

Tajuk: Al-Quran Pelangi Muslimah A5 - BLUE
ISBN: 9789834334314
Penerbit: Karya Bestari 
Muka Surat: 627
Halaman: Berwarna
Format: Hardcover
Berat (kg): 0.870 kg
Dimensi (cm): 22 cm X 15.5 cm X 2.5 cm
Saiz : A5
Pilihan Warna: Green, Pink, Blue, Purple
Tagging: Tiada
Terjemahan: Mempunyai Terjemahan
Jantina: Perempuan
Kualiti Kertas: Berwarna 
Jenis Penutup: Tiada
Jenis Mushaf: Rasm Uthmani

 

Mengandungi 319 Tafsir Bertema - Istimewa Untuk Muslimah. Menampilkan keistimewaan khat atau tulisan yang besar dan selesa untuk dibaca.

Disajikan dengan bentuk pelbagai tema ayat-ayat al-Quran yang dipilih berdasarkan empat tema; tema HUKUM, tema IBRAH, tema TOKOH PEREMPUAN dan tema Akidah & Akhlak sesuai bagi golongan wanita.

1) Tema HUKUM - Berkisar tentang perintah dan larangan dalam ibadah, peraturan ekonomi, waris dan lain-lain yang secara zahir ayat tersebut berlaku untuk lelaki, mahupun berlaku untuk suatu kejadian tertentu. Namun, berdasarkan kaedah Usul Fiqh, ayat tersebut berlaku juga pada golongan wanita.

2) Tema IBRAH – Menceritakan kisah, sirah, hari kiamat, syurga dan neraka, langit dan bumi, sains dan lain-lain. Di sebalik semua itu ada pengajaran yang boleh diambil sebagai cerminan pedoman hidup wanita.

3) Tema TOKOH WANITA – Menerangkan tentang tokoh-tokoh wanita di dalam al-Quran, sama ada yang baik mahupun sebaliknya. Kisah ini bertujuan menjadi teladan dan panduan perilaku yang harus diikuti atau dijauhi.

4) Tema AKIDAH & AKHLAK – Menghuraikan berkenaan akidah dan akhlak yang diharapkan dapat menjadi bimbingan untuk berkelakuan mulia sebagai makhluk ALLAH dan menjauhi akhlak tercela supaya terhindar daripada kemurkaan-NYA.

Eksklusif dibawakan 33 Pesanan Rasulullah SAW kepada wanits di akhir mushaf. Mushaf Al-Quran terjemahan Bahasa Malaysia ini lengkap dengan tajwid berwarna. Khat al-Quran menggunakan penulisan Resam Uthmani. Mempunyai Panduan Tanda Waqaf dan Tanda Bacaan.

Disemak oleh Ahli Lajnah Tasheh Al-Quran KDN Malaysia dan mendapat kelulusan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) Malaysia.

Mengandungi 319 Tafsir Bertema - Istimewa Untuk Muslimah. Menampilkan keistimewaan khat atau tulisan yang besar dan selesa untuk dibaca.