Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601170723225

Forensik Kewangan (L103,BL101)

HARGA: RM30.00 - RM27.00

Berat | 0.341kg
  • Kuantiti: 32
  • Produk SKU: 9789830977980
Qty
Penghantaran

Tajuk: Forensik Kewangan

ISBN: 9789830977980
Penerbit: Galeri Ilmu
Penulis: Zaidi Ismail
Tahun Terbitan: 2019
Muka Surat: 203
Halaman: Berwarna
Format: Softcover
Berat (kg): 0.341
Dimensi (cm): 21.6cm x14cm x1.5cm
 
 
 
Nak berjaya selesaikan semua hutang dengan pantas & tambah positive cashflow?

Buku ini akan bantu anda strukturkan semula kewangan tidak kira apa pun situasinya.

Jangan risau.

Saya akan bantu anda.

Saya Zaidi Ismail, Jurutera Forensik Kewangan yang sudah lebih 15 tahun membantu ribuan rakyat Malaysia dan juga yang berada di luar negara menyelesaikan masalah kewangan mereka.

Semua ini saya rangkumkan dalam buku "Forensik Kewangan: Cara Bagaimana Melangsaikan Hutang & Menambah Harta dengan Pantas".

Anda mungkin tidak mengenali saya kerana saya amat jarang keluar di media massa. Namun, tulisan dan perkongsian saya pernah dipetik oleh pihak media.
 
 
Forensik Kewangan adalah penulisan yang berpandukan pengalaman lebih 15 tahun. Terdapat pelbagai cara dan kaedah daripada asas pengurusan kewangan hinggalah kepada pelbagai contoh kajian kes kewangan yang saya kongsikan di dalam buku ini.

Membantu lebih 35,000 pembaca sejak 2019.
 
 
 

SINOPSIS

Saya tidak percaya kepada teori yang mengatakan kalau hendak hidup senang haruslah bekerja kuat siang dan malam. Bagi saya cara ini hanya membazirkan masa demi mencari wang. Sepatutnya wang yang mencari kita, bukan kita yang mencari wang. Saya tidak mahu menjadi hamba wang, cukup sekadar bebas daripada hutang, mempunyai harta dan cukup makan pakai. Yang paling penting hidup tenang dan tenteram. 

Biar siapa pun anda, ilmu dan kemahiran kewangan tidak dapat dipisahkan daripada kehidupan anda. Sedar atau tidak, semua orang memerlukan ilmu dan kemahiran tersebut.

Bagi mewujudkan masyarakat yang kuat dari segi kewangan, ia bermula daripada individu. Jadi kita perlu belajar mengurus kewangan peribadi sebelum menguatkan masyarakat. Apabila individu kuat, maka keluarga akan kuat dan akhirnya masyarakat juga akan menjadi kuat.

Bagi yang masih bujang, inilah masa anda. Jangan persiakan masa dan usia muda yang ada, ambillah peluang ini sebelum mempunyai bermacam-macam bentuk beban. 

Jika saya seorang yang dilahirkan miskin, dibesarkan di perkampungan setinggan dapat merantau lebih 16 buah negara, memiliki pelbagai jenis perniagaan termasuklah mengurus lebih 60 buah hartanah dan menjadi jutawan seawal usia 32 tahun tanpa diploma mahupun ijazah, maka sesiapa pun mampu melakukan lebih baik daripada saya. 

Setiap daripada kita mempunyai lima modal iaitu, masa, tenaga, pengetahuan, emosi dan wang. Maka, gunakanlah kesemua modal ini untuk menjadikan impian anda satu kenyataan. Insya-Allah.

 

 

Biodata Zaidi Ismail



Suatu ketika dahulu Zaidi Ismail dibesarkan di perkampungan setinggan di Petaling Jaya. Beliau kini berumur 43 tahun, merupakan seorang usahawan, pelabur dan juga pengasas kepada UrusInsan.

UrusInsan adalah sebuah komuniti dalam talian yang celik kewangan dan fokus kepada pendidikan kewangan. UrusInsan mempunyai lebih dua ribu (2000) ahli di serata dunia.

Beliau bersara dari pekerjaan makan gaji seawal usia 32 tahun. Beliau kini aktif di dalam perniagaan berkaitan hartanah (menguruskan lebih dari 64 buah hartanah dengan lebih 370 penyewa), media baru dan pendidikan kewangan.

Beliau banyak berkongsi pengalaman beliau di dalam bidang perniagaan, pemasaran, pelaburan dan kewangan melalui siri “sesi sembang kewangan” dan “sesi coaching 1 on 1 dan analisa kewangan” beliau.