Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601170723225

Kru Paranormal: Hantu Air (BL177,L178)

HARGA: RM12.00 - RM10.80

Berat | 0.090kg
  • Kuantiti: 488
  • Produk SKU: 978-967-369-685-7
Qty
Penghantaran

Tajuk: Kru Paranormal: Hantu Air
ISBN: 978-967-369-685-7
Penerbit:Penerbit X
Penulis: Khairul Nizam Khairani
Tahun Terbitan: 2023
Muka Surat: 128
Halaman:Hitam Putih
Format: Softcover
Berat (kg): 0.090 kg
Dimensi (cm): 18.4 cm x 11.5 cm x 1 cm
 
 
SINOPSIS
 

“Wai Hung, kau perasan tak?” tanya Siu Lun dengan suara yang hampir berbisik.

“Perasan apa?”

“Kesemua mayat-mayat ini membengkak seolah-olah mereka dah beberapa hari mati,” beritahu Siu Lun. Wai Hung mula menyedari hal itu. Namun kesemua mereka baru hilang malam tadi. Aneh!

* * *

Siu Lun, seorang anggota Parti Komunis Malaya terpaksa kembali ke dalam hutan Ulu Kinta atas arahan komandernya, Tsui Ka Long, meninggalkan kehidupan mewahnya di bandar Ipoh. Dia sudah terlupa betapa getir dan payahnya kehidupan di dalam hutan. Sehinggakan ada masanya dia juga terlupa yang dia adalah anggota Parti Komunis Malaya.

Markas lama mereka sudah tiada kerana diserang pasukan polis, dan markas baru telah dibangunkan berhampiran sebuah tasik. Namun tasik itu amat misteri kerana seorang perempuan berambut panjang sering kelihatan timbul di tengah-tengah tasik itu. Wai Hung, rakan Siu Lun percaya perempuan berambut panjang itu adalah May Li, anggota pasukan PKM yang ditembak oleh ahli pasukannya sendiri. Dan Wai Hung percaya roh May Li tidak tenang dan kini mahu menuntut bela. Keadaan menjadi lebih tegang apabila beberapa orang anggota PKM ditemui mati terapung di tasik tersebut.

Dalam satu serang hendap, Wai Hung dan Siu Lun telah berjaya membunuh seorang anggota pasukan keselamatan. Namun sejak dari itu, tragedi sering menimpa markas mereka dan seorang demi seorang rakan-rakan mereka mati dibunuh. Siapa yang melakukannya? Apakah ada pengkhianat dalam kalangan mereka? Atau, adakah ia angkara perempuan dari dalam tasik itu?

“Nang bo ti nang, kui bo ti kui.”