Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601170723225

#13 Sherlock Holmes: Si Jahat Charles Augustus Milverton, Misteri Enam Napoleon, Tiga Pelajar yang Disyaki & Misteri Kaca Mata Keemasan (L196,Y37)

HARGA: RM10.00 - RM9.00

Berat | 0.105kg
  • Kuantiti: 182
  • Produk SKU: 978-967-369-548-5WO
Qty
Penghantaran

Tajuk: Sherlock Holmes: Si Jahat Charles Augustus Milverton, Misteri Enam Napoleon, Tiga Pelajar yang Disyaki & Misteri Kaca Mata Keemasan - Edisi Bahasa Melayu
ISBN:  978-967-369-548-5
Penerbit: PTS 
Penulis: oleh Sir Arthur Conan Doyle
terjemahan oleh Rasidah Salleh
Tahun Terbitan: 2021
Muka Surat: 144
Halaman: Hitam Putih
Format: Softcover
Berat (kg): 0.10
Dimensi (cm):  18.5 x 11.2 x 1.0


Si Jahat Charles Augustus Milverton

Sherlock Holmes diupah oleh Lady Eva Blackwell untuk mendapatkan semula surat-suratnya daripada Charles Milverton, seorang pemeras ugut yang disifatkan Holmes sebagai orang paling keji di London. Bagaimanapun, urusan tawar-menawar antara mereka tidak berjaya, membuatkan Sherlock Holmes mengambil langkah drastik yang tidak pernah dilakukannya sebelum ini. Sanggupkah Sherlock Holmes menjadi penjenayah, semata-mata untuk mematahkan Charles Augustus Milverton, lelaki yang telah banyak memusnahkan kehidupan dalam tangannya?

Misteri Enam Napoleon

Inspektor Lestrade menceritakan kejadian pelik tentang seorang penjenayah yang menceroboh rumah dan kedai untuk memecahkan arca-arca kepala Napoleon. Dia mengesyaki adanya fanatik yang sangat membenci Napoleon. Namun, apabila perbuatan ini mula melibatkan kematian, Sherlock Holmes mula memandang serius kes itu dan ternyata ia bukanlah tindakan rawak seorang monomania!

Tiga Pelajar yang Disyaki

Hilton Soames, pensyarah St Luke’s College datang meminta bantuan Sherlock Holmes untuk mencari orang yang masuk ke biliknya dan membaca pruf kertas peperiksaan penting yang akan berlangsung keesokan hari. Biarpun kes kali ini tidak seberat misteri kecurian atau pembunuhan, namun Sherlock Holmes tetap bersemangat menyelesaikan misteri ini. Terdapat tiga pelajar yang disyaki, siapakah antara mereka yang melakukannya?

Misteri Kaca Mata Keemasan

Seorang pemuda budiman, pembantu kepada seorang profesor tua telah mati dibunuh. Kejadian ini telah memeningkan Inspektor Stanley Hopkins kerana tiada sebarang motif pembunuhan yang dapat ditimbulkan. Sepasang kaca mata letak berwarna emas dijumpai di dalam genggaman si mati. Sherlock Holmes mendapati ia dimiliki oleh seorang perempuan yang sangat rabun, dan mustahil perempuan itu dapat melarikan diri tanpa kaca mata itu setelah melakukan pembunuhan. Kenapa perempuan kurang upaya itu membunuh, dan bagaimana dia melarikan diri?

Keempat-empat kisah ini telah dimuatkan dalam jilid The Return of Sherlock Holmes, yang pertama kali diterbitkan pada tahun 1905.

 

Isi kandungan:

  1. Si Jahat Charles Augustus Milverton
  2. Misteri Enam Napoleon
  3. Tiga Pelajar yang Disyaki
  4. Misteri Kaca Mata Keemasan

 

Urutan Novel Sherlock Holmes

  1. Penyiasatan Benang Berdarah
  2. 4 Pemburu Harta
  3. Skandal di Bohemia
  4. Misteri Lembah Boscombe
  5. Misteri Delima Biru
  6. Pilu Seorang Bangsawan
  7. Silver Blaze
  8. Ritual Keluarga Musgrave
  9. Jurubahasa Yunani
  10. The Hound of the Baskervilles
  11. Perangkap Rumah Kosong
  12. Penunggang Basikal Solo
  13. Si Jahat Charles Augustus Milverton
  14. Misteri Kehilangan Pemain Ragbi
  15. The Valley of Fear
  16. Pembunuhan di Wisteria Lodge
  17. Pelan Bruce-Partington
  18. Misteri Klien yang Masyhur
  19. Misteri Puntianak Sussex
  20. Misteri Surai Singa