Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601170723225

Sun Tzu: Art of War - Edisi Bahasa Melayu (G13,L174)

HARGA: RM27.00 - RM24.30

Berat | 0.300kg
  • Kuantiti: 418
  • Produk SKU: 978-967-481-735-0
Qty
Penghantaran

Tajuk: Sun Tzu: Art of War (2021 Edisi Bahasa Melayu)
ISBN: 978-967-481-735-0
Penerbit: PTS Publishing House
Penulis: Wang Xuanming
Tahun Terbitan: 2021
Muka Surat: 205
Halaman: Hitam Putih
Berat (kg): 0.30 kg
Dimensi: 22.6 cm x 15.1 cm x 1.1 cm

 

SINOPSIS

 

Sun Tzu: Art of War meliputi subjek strategi secara meluas. Karya ini mengandungi ilmu yang pelbagai, membincangkan dengan mendalam serta dianggap sebagai buah kebijaksanaan manusia yang mempunyai potensi mengubah hala tuju dunia. Sekarang kita dapat lihat bagaimana strategi diterapkan melangkaui medan perang dan mula meresap ke dalam kehidupan sehari-harian, lantas membawa perubahan dalam apa yang selama ini kita pandang enteng dalam perjuangan meneruskan kelangsungan hidup. Pengaruhnya bukan sahaja terasa dalam pentadbiran kerajaan, malah kepada pengurusan bisnes, perhubungan awam, dilpomasi dan sukan.

Oleh itu kita dapat lihat bagaimana fleksibiliti prinsip-prinsip strategi yang diajar oleh Sun Tzu dapat diterapkan, menjadikannya rujukan bagi sesiapa yang mahu menyahut apa sahaja cabaran.

Buku ini mengandungi lukisan komik sebanyak tiga belas bab Art of War karya Sun Tzu serta menggambarkan pemikiran Sun Tzu secara komprehensif. Turut dimasukkan contoh-contoh yang relevan dari sejarah China untuk memberi gambaran yang lebih jelas tentang idea asal Sun Tzu. Buku ini juga menekankan bahawa walaupun pertempuran-pertempuran terkenal sudah disebut dalam buku-buku yang lain, mereka tetap dipaparkan di sini sebagai perbincangan dan analisis tambahan. Ini adalah supaya para pembaca dapat mengambil kira pelbagai elemen peperangan termasuk faktor tentera, politik dan kewangan.

Buku ini turut menyentuh isu-isu seperti perlantikan jeneral, pengaturan anggota tentera dan fomrasi bagi membolehkan buku ini difahami dari pelbagai sudut pandangan agar buku ini terus bermanfaat biarpun dibaca berulang kali.



ISI KANDUNGAN

 

Pengantar Penterjemah

Prakata

Prolog

 

Bab 1:Penilaian Awal

Sebelum memenangi pertempuran, mulakan dengan merancang

Bab 2: Berperang

Peperangan harus dimenangi dengan cepat tanpa dipanjangkan tempohnya

Bab 3: Serangan Melalui Muslihat

Menewaskan musuh tanpa berlawan adalah kejayaan yang sempurna

Bab 4: Mengatur Bala Tentera

Jangan sesekali pergi berperang tanpa persediaan

Bab 5: Formasi

Mencipta keadaan yang kondusif dan merebut peluang untuk menang

Bab 6: Kekuatan dan Kelemahan

Mahirkan diri untuk menggerakkan musuh ke tempat yang anda mahu berbanding digerakkan oleh musuh

Bab 7: Mengatur Pergerakan

Ubah faktor yang melemahkan kepada yang menguatkan serta merebut peluang untuk berlawan

Bab 8: Sembilan Variasi Taktik

Lakukan perubahan taktik yang fleksibel mengikut perubahan di medan perang

Bab 9: Pergerakan

Berarak, berkhemah dan memerhatikan medan perang.

Bab 10: Topografi

Geografi ketenteraan tidak harus diabaikan

Bab 11: Sembilan Jenis Kawasan Strategik

Lancarkan serangan mengejut ke atas musuh dan menyelinap jauh ke dalam wilayah musuh

Bab 12: Menyerang Dengan Api

Bertindak dari dalam bersama koordinasi dengan ketumbukan dari luar yang dibantu dengan api.

Bab 13: Risikan

Pengintipan strategik adalah nadi peperangan

Kitab Asal Sun Tzu

Mengenai Illustrator

 

 

Biodata Wang Xuanming

 

Wang Xuanming adalah seorang kartunis kontemporari di China. Beliau dilahirkan pada tahun 1950 di Beijing. Latihan formal beliau adalah dalam seni komersil dan industri. Sejak 1972, beliau telah berkecimpung dalam pelbagai aspek penghasilan seni. Beliau sentiasa meneroka pelbagai cara untuk menyalurkan bakat seninya. Selain komik, buku bergambar dan ilustrasi, beliau juga juga menghasilkan lukisan cat minyak serta poster. Karya-karya beliau telah memenarngi beberapa anugerah dan telah mendapat tempat dalam album-album seni.

Karya Wang telah disiarkan secara bersiri dalam semua akhbar dan penerbitan utama di Beijing sejak 1980. Komiknya yang bertajuk Different Gravitational Forice dipuji oleh artis-artis terkenal China. Pada tahun 1987, beliau terlibat dalam pembikinan animasi Brother Elephant yang menawan hati ramai kanak-kanak apabila tersiar di kaca televisyen.

Bagi Siri Strategi dan Kepimpinan, beliau menggunakan bentuk seni yang ringkas dan lucu untuk memperkenalkan karya klasik kententeraan China kuno kepada pembaca moden. Buku-buku tersebut diterima dengan baik semasa mula diterbitkan di China dan Stesen Radio Beijing mengulas serta mencadangkan siri tersebut kepada orang ramai.